US Newscaster for Russian TV Station Quits on Air

b_250_0_16777215_00_images_obgrabber_2014-03_9c096aa018.jpgGianluca Rasile/Thinkstock (WASHINGTON) -- Liz Wahl, a news anchor based in Washington, D.C., for Russia’s state-owned Russia Today, announced on the air Wednesday that she could no longer continue to work for the TV station due to what she suggested was RT’s slanted reporting of the incursion into the Ukrainian region of Crimea. Wahl, whose parents fled the Soviet occupation of Hungary, told viewers during her newscast, “I'm proud to be an American and believe in disseminating the truth.”

She charged RT with “whitewashing” Moscow’s action in Ukraine, which follows the Kremlin’s assertions that so-called “self-defense” forces are behind the occupation of Crimea, not Russian forces.

The on-air resignation, which was effective at the conclusion of Wahl’s newscast, was likely spurred by Wahl’s now former colleague, Abby Martin, who said during her own program, “I can’t say enough how strongly I am against any state intervention in a sovereign nation’s affairs. What Russia did is wrong.”

Martin also refused RT’s offer to send her to Crimea to get a first-hand look at the official Russian position of the crisis.

Later Wednesday, Wahl told CNN’s Anderson Cooper that “RT is not about the truth. It's about promoting a Putinist agenda. It's also about bashing America."

For its part, RT called Wahl’s on-air resignation “a self-promotional stunt” but nonetheless wished her “the best of luck on her chosen path.”

Copyright 2014 ABC News Radio